søndag 3. juli 2011

Trondheimshelg

Da var nok ei utstillingshelg over, på hjemmebane denne gang. Spanielklubben arrangerte spesialutstilling lørdag. Rolig og uformell stemning med masse kjentfolk uten så mye som en regndråpe gjorde dagen fullkommen. Etter handlingkurs var vi litt spente på utfall av dagen. Metoden fungerte, og video sett i etterkant viser at Alvin (og mor!) løper bedre nå.
Dommer: Rudi Feyaerts
Kritikk: Good overall balance. Maskuline head and expression. Would like to see a better lay og shoulder and better forechest. Could have more spring of ribs for age. Good rear angulation. Move with confidence.
Very good.
Søndag var det NKK-utstilling på Leangen med herlig stemning og masse folk.
Dommer: Kari Granaas Hansen
Kritikk: Vakkert hode og uttrykk. Gode proporsjoner. Ganske bra vinkler fremme og bak. Ønsker en mer rundribbet kropp. Bra bevegelsesmønster.
Excellent.
Litt mer kenguruhopping i dag, men alt i alt greit gjennomført. Nå skal vi fôre og trene litt mer så han får mer muskler.
Etter dugnadsarbeid med nedrigging kom de første regndråpene, så da passa det perfekt å gi seg for dagen. Når jeg i tillegg fikk tak i utstillingsveska jeg har ønska meg til en mye lavere pris enn i butikken, kan jeg ikke si annet enn at jeg er sliten, men veldig fornøyd med helga! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar