lørdag 5. mars 2011

Helse og styrke-slalåm

Alvin er registrert med A-hofter! :-) Dermed er det bare å vente og se om det blir en kjæreste på ham ila året... ;-)
På besøket hos dyrlegen fikk han i tillegg til røntgenbildet også fjerna litt tannstein på jekslene. Ellers er han i strålende form!
I morges våkna vi med blanda følelser til ca 20 cm nysnø... *sukk* Ingen tegn til at vinteren skal slippe taket med det første, selv om kalenderen etter gammelt skal bety vår. Dermed var det bare på med belte og sele og la pelsen dra mor for å få ut litt energi. Han simpelthen ELSKER snø (se tidligere innlegg) og blir ekstatisk når han får herje i snøen! Siden det var lørdag og brøytebilene ikke har kommet i gang med annet enn hovedveier enda, var det djupsnø stort sett hele runden vår. Det betydde styrketrening for både eier og hund. :p I tillegg driver Alvin ofte slalåmtrening i tillegg, for man kan jo ikke gå rett fram! Jeg prøver å lære ham å trekke, holde selen og lina stram, skryter og oppmuntrer når han klarer det, og bremser og styrer ham når han vil ut og tisse langs kantene. Kan jo ikke ha noe av det hvis han skal være med på joggetur eller skitur. Ser for meg bråbremsene og de følgene det kan få... Stort sett holder jeg meg varm på slike turer, nesten i varmeste laget, bortsett fra på et område. Tror jeg skal ønske meg en god, gammeldags mammelukk i ull til jul. ;-)
Etter dusjing av snøklumper og tørking på vaskerommet blir pelsdotten god og sliten og sovner på teppet ved sofa'n...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar