lørdag 26. februar 2011

Øvelse gjør vel mester?

Nok en gang har min pelsguru kommet meg til unnsetning med pelsklipp, stell og masse gode råd for en uregjerlig cockerpels. Det vil nok ta meg lang tid å gjøre det bra nok på egen hånd, men jeg har oppdaget den enorme fordelen 'nappetutter' har! :D Da tenåringspoden var med og handlet inn forleden spurte han om det var kondomer... De kan unektelig se sånn ut både i fasong og farge, men kanskje litt i minste laget hva diameter angår. :p
Etter masse hjelp og tips satt jeg igjen med inspirasjon og en aldri så liten hjemmelekse: nappe, nappe og nappe. Og evt nappe litt til etterpå. Var bare å skride til verket så lenge pelsen fortsatt var noenlunde ren og flokefri. Men utrolig nok går det kjapt! Og når resultatet vises kjapt, er det inspirerende. Alvin syns det kan gå an i små porsjoner, og han kan til og med døse litt underveis, men så er det altså nok. Stirrer mistenksomt på meg, reiser seg opp og later som han er sjefen. Men han slipper ikke unna før jeg sier det er nok. Etter endt økt føler hvertfall mor seg litt mer fornøyd! :D Og med litt skinkeost på tube blir Alvin fornøyd med masse ros og krøller seg sammen i en krok og sovner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar