mandag 8. februar 2010

Nullføre

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men jeg har hvertfall gjort førstnevnte på den stakkars pelsens bekostning i dag. Ledd godt og lenge, faktisk, og jeg ler igjen mens jeg skriver nå.
Pelsen syns jo snø er aldeles nydelig føre, både til snusing, graving, bading og i det hele tatt kose seg med. Og det syns han egentlig enda, men i litt mer moderate mengder.
Temperaturen falt betraktelig den siste uka, og nå er det nullføre mens snøen laver ned i uante mengder. Den blir tung å måke, tung å gå i og tung å bære i pelsen.
Alvin (som faktisk blir 11 mnd i morgen! :D ) har fortsatt valpepels i store mengder, og i snø oppfører den seg som borrelås. Han bruker både dress og 'buff' samt balsamspray for å skjerme pelsen litt fra de verste snøklumpene, men i dette føret holder ikke en gang det. Lufteturene blir mildt sagt interessante, for selve turen tar bare 20 min før han er ganske sliten. Han må bykse og hoppe i den dype snøen, og etter 14 byks er han full av snøklumper. Og vi snakker STORE snøklumper! :D Innimellom stopper han og peser litt, for det er nok tungt å gå med klumper under alle armer og bein, haka, halen og magen som jo ikke kan være inni hverken dress eller buff. Jeg måtte hjelpe ham å plukke av litt innimellom, men det virket ikke som det hemmet ham heller. Han prøvde fortsatt å bykse midt ut i løssnøen i stedet for å følge stien og sporene. Men etter en stund snudde vi, og da måtte jeg le... Han gikk så bredbeint at det så ut som han hadde hele rompa full av noe helt annet, ørene dinglet fra side til side, hodet fulgte halvveis med mens ørene dingla, og føttene ligna svære isbjørnlabber. *fniser enda* Uttrykket 'dangelbær i rompa' fikk plutselig en helt ny dimensjon!! :D
Dermed bar det hjem og rett i dusjen, og dit går han frivillig sånn som det er nå. Får ikke av dressen med de klumpføttene heller, så han måtte først spyles fri så jeg fikk av dressen. Mens turen tok 20 min, tok dusjen og tørkinga etterpå ca 1 time... Hæli...

Som jeg gleder meg til VÅÅÅÅR!!!.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar